Recent op 28 februari trof ik opnieuw onze “zeer vroeg nestelende fuut”. Twee jaar geleden had die al een nest met eieren op 23 januari. Vorig jaar werd het record verbeterd naar 18 december. Dat ging maar deels goed want er kwam een vorstperiode waardoor twee van de drie kuikens het niet overleefden. Ik denk dat het hetzelfde stel is omdat het exact op dezelfde locatie is naast de vlonder over de plas aan de Oeverlaan. Het zal nu wel goed komen.